תכנון יעיל של הטיפול והתחזוקה במכונות

כדי להתחיל תהליך של TPM - Total Productive Maintenance למכונה (תחזוקה כוללת למכונה) וכדי שתכנון התחזוקה יהיה יעיל, יש לבצע את כל הכתוב במאמר הזה. בנוסף יש להתייחס לכל הדברים הבאים:
באירוע קייזן / אירוע שיפור העוסק ב TPM צריך לשתף עובדים שמכירים היטב את המכונה / המכשור עליו מבוצע התהליך. עובדים המכירים את תהליך העבודה מסביב וליד המכונה. הם צריכים לדעת באיזה תדירות ובאיזה היקף משתמשים במכונה.
מובן מאליו שבאירוע כזה חייבים להשתתף המפעיל של המכונה, מנהל הקו בו פועלת המכונות ועובד התחזוקה האחראי לטיפול במכונה. יש לתזמן את האירוע כך שכל העובדים הללו יהיו זמינים בכל מהלך האירוע. כמו כן המכונה צריכה להיות זמינה לעבודה במהלך האירוע. רצוי שיהיה חומר גלם שניתן להפעיל את המכונה במהלך האירוע.
יש לצרף לאירוע הקייזן, אנשים המכירים את הקרביים של המכונה, את הבעיות שיש לה, את הפרמטרים שהגדיר היצרן לעומת אופן ההפעלה בפועל. אם אין בארגון אנשים בעלי כל הידע הנ"ל, יש להביאם מבחוץ (לפנות לספקים). אם אין אפשרות להביאם מבחוץ יש לפחות להצטייד בכל הנתונים האפשריים על פי ספרות ייצרן ואיסוף מידע היסטורי לגבי המכונה. מומלץ להביא גם לאירוע את החוזה הרכש אשר באמצעותו נרכשה המכונה.
מידע על תקלות שהיו בעבר יש להביא לאירוע קייזן, בכל מקרה. באירוע יש לנתח את התקלות לפי כל מני חתכים כגון: מתי הן התרחשו, חלוקת התקלות לסיווגים וכמה תקלות התרחשו מכל סוג ועוד.
כנ"ל יש להביא מידע על תחזוקה שבוצעה בעבר. תחזוקה שוטפת ותחזוקת שבר. יש ללמוד איזה תחזוקה בוצעה ואיך היא נעשתה (לעיתים גם חשוב לדעת ע"י מי).
לגבי ספקים: לפני הקייזן, רצוי ליצור קשר עם ייצרן המכונה ולבדוק עם מי צריך להתייעץ במידה ויהיו שאלות טכניות: מכאניות, חשמליות, חומרים מותרים וכו'. רצוי ליצור קשר עם אותו אדם מסוים לעדכן אותו לגבי הקייזן הצפוי ושיתכנו שאלות. באופן כזה יהיה קל יותר להשיג שיתוף פעולה. אם לא ניתן להגיע לייצרן יש להיעזר ביבואן. רצוי ליצור קשר גם עם ספקי חלפים שונים. במידת האפשר מומלץ ליצור קשר עם קולגות בתעשייה אשר להם מכונות או מכשור זהה. מהם ניתן יהיה ללמוד האם נתקלים בתקלות דומות ואיך הם פותרים אותן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות

ברחל בתך הקטנה