להתחיל ליישם ניהול רזה – תוכניות שיפור קודמות
זהו פוסט שלישי בסדרה להתחיל יישם ניהול רזה. " למי שלא עקב, בסדרה זו אני מעלה מספר נושאים שיש לבדוק ולקחת בחשבון בבואנו להתחיל בתהליך יישום ניהול רזה בארגון. הפעם אתייחס לתוכניות שיפור קודמות בארגון.
ישנם ארגונים, באחד מהם עבדתי בעבר, בהם לאורך שנים הארגון ניסה להכניס תוכניות שיפור או תוכניות אחרות שנתפשו בעיני העובדים "כסיסמת החודש". כלומר לאחר יישום של מספר תוכניות אשר יצאו לדרך ברעש גדול ועם הזמן נעלמו, העובדים הגיעו למסקנה שמדי פעם ההנהלה יוצאת בסיסמא חדשה שגם היא תעלם עם הזמן.
בין הסיסמאות היו: TQM, ISO9000, CMMI, מעגלי איכות, JIT ועוד.
במקומות בהם התחילו והפסיקו עם תוכניות שונות, ניתן למצוא עובדים שאינם מאמינים בניסיונות ההנהלה לשפר. הם יהיו ציניים וספקנים לגבי הצלחת הניסיונות הללו ובוודאי לא ישתדלו יותר מדי בשביל נושא שלדעתם יעלם עוד מספר חודשים.
לפני התחלת יישום הנושא בארגונכם עליכם להיות ערים לתוכניות שיושמו והופסקו בעבר. לאחר מכן החליטו איך להראות שהניהול הרזה הוא המשך או נדבך מתקדם נוסף על התוכניות שהיו. כמובן שהצלחות וכישלונות העבר גוזרים את שיטת השיווק בה תרצו להשתמש כד "למכור" לעובדים את הניהול הרזה.
תגובות