לחלום עם הלקוח
הינה קטע מכתבה שקראתי ב LinkedIn, הקושר בין תהליכי פיתוח לניהול רזה:
זירוקס קידמה את תהליכי ההמצאה והחידוש שלה ע"י מיקוד צוותי המחקר בנקודות הכואבות ללקוח זאת כדי לקבל השראה למחקר ולשיפור המוצרים. לגישה הזו הם קוראים "לחלום עם הלקוחות" ומטרתה של הגישה היא להוביל ליצירת טכנולוגיות אשר מפחיתות תהליכים (או מערכות) שאינם אפקטיביים או שאינם יעילים מספיק. כלומר זירוקס ממש לומדת מלקוחותיה איזה תהליכים אינם יעילים מבחינתם ואינם מוסיפים להם ערך ולאחר מיכן מפתחת טכנולוגיות אשר נותנות לכך מענה.
בזכות הגישה הזו פיתחו תוכנה חדשה בזירוקס הנקראת ( Lean Document Production LDP) ומאחר והייתה כל כך מוצלחת אף הייתה מועמדת לפרס בינלאומי יוקרתי.
כך גם טכנולוגיה אחרת של זירוקס - iGen4™ - זו מערכת אשר נחשבת לבעלת איכות גבוהה לחיתוך דפים בתעשיית הדפוס. לרמה הגבוהה של המערכת הגיעו בזכות הניהול הרזה ויישום כלים ושיטות המתמקדות בלקוח. בעזרת מומחה לניהול רזה שהובא לחברה צוות הפיתוח של iGen4™ הצליח לסנן מתוך כל הפתרונות שעלו ולהגיע רק לאלה שיתנו מענה מדויק למה שהלקוחות צריכים. הסיבה שהצליחו לסנן כל כך טוב את מגוון הפתרונות, היא שבגישת הניהול הרזה חייבים להיות מאוד מדויקים בהגדרת הבעיה והמטרה ולצורך כך יש להבין היטב את צורכי הלקוח. רק בזכות זה המהנדסים יכלו לתת מענה מוצלח גם ללקוחות קיימים וגם ללקוחות פוטנציאליים.
לצורך כך הלכו ללקוחות פוטנציאליים ולמדו את הצרכים שלהם וללקוחות קיימים וצפו ולמדו ושוב צפו ולמדו את אופן השימוש שלהם בטכנולוגיות הקיימות. מתוך ההתבוננות והלמידה הצליחו להוציא הרבה מסקנות אותן יישמו בדור החדש של מכונות החיתוך. הכל נעשה בכלים הידועים בשיווק, של חקירת צורכי הלקוח אשר יושמו בשילוב עם גישת "לחלום עם הלקוח" – כלי ניהול רזה.

בזכות הגישה הזו פיתחו תוכנה חדשה בזירוקס הנקראת ( Lean Document Production LDP) ומאחר והייתה כל כך מוצלחת אף הייתה מועמדת לפרס בינלאומי יוקרתי.
כך גם טכנולוגיה אחרת של זירוקס - iGen4™ - זו מערכת אשר נחשבת לבעלת איכות גבוהה לחיתוך דפים בתעשיית הדפוס. לרמה הגבוהה של המערכת הגיעו בזכות הניהול הרזה ויישום כלים ושיטות המתמקדות בלקוח. בעזרת מומחה לניהול רזה שהובא לחברה צוות הפיתוח של iGen4™ הצליח לסנן מתוך כל הפתרונות שעלו ולהגיע רק לאלה שיתנו מענה מדויק למה שהלקוחות צריכים. הסיבה שהצליחו לסנן כל כך טוב את מגוון הפתרונות, היא שבגישת הניהול הרזה חייבים להיות מאוד מדויקים בהגדרת הבעיה והמטרה ולצורך כך יש להבין היטב את צורכי הלקוח. רק בזכות זה המהנדסים יכלו לתת מענה מוצלח גם ללקוחות קיימים וגם ללקוחות פוטנציאליים.
לצורך כך הלכו ללקוחות פוטנציאליים ולמדו את הצרכים שלהם וללקוחות קיימים וצפו ולמדו ושוב צפו ולמדו את אופן השימוש שלהם בטכנולוגיות הקיימות. מתוך ההתבוננות והלמידה הצליחו להוציא הרבה מסקנות אותן יישמו בדור החדש של מכונות החיתוך. הכל נעשה בכלים הידועים בשיווק, של חקירת צורכי הלקוח אשר יושמו בשילוב עם גישת "לחלום עם הלקוח" – כלי ניהול רזה.
תוספת שלי:
ניהול רזה נמצא בכל תחום אפשרי ובכלל זה בתהליכי הפיתוח. טויוטה ידועה זה שנים בגין יכולות הפיתוח המדהימות שלה. טויוטה הצליחה לקצר את משך הפיתוח של רכב חדש מארבע שנים לשנה. זירוקס נתנה כאן דוגמא לאימוץ מוצלח של הניהול הרזה בפיתוח של שני המוצרים שלעיל.
ניהול רזה נמצא בכל תחום אפשרי ובכלל זה בתהליכי הפיתוח. טויוטה ידועה זה שנים בגין יכולות הפיתוח המדהימות שלה. טויוטה הצליחה לקצר את משך הפיתוח של רכב חדש מארבע שנים לשנה. זירוקס נתנה כאן דוגמא לאימוץ מוצלח של הניהול הרזה בפיתוח של שני המוצרים שלעיל.
תגובות