S5
השבוע התבקשתי לייעץ בכמה מקומות בנושא בקרה חזותית ושיטת S5. הינה כמה דברים שראיתי אשר עשויים לעזור גם לכם.
עודף נתונים
בסביבת העבודה יש הרבה "רעש לעיניים" או "רעש חזותי". במילים רעש חזותי אני מתכוון שסביבת העבודה עמוסה בפרטים חזותיים. הרבה מאוד תמונות מסוגים שונים, הרבה שלטים. רבות מהתמונות היו תמונות אישיות או תמונות שמי שתלה אותן חשב שהן יפות. הבעיה שמרוב תמונות לא ראו את השלטים והגרפים החשובים. הגרפים והשלטים לא הוסתרו אך כדי לראות אותן בכל "יער" התמונות הללו היה צריך להתאמץ. הצוות אשר לו ייעצתי החליט ליצור פינה קטנה "פינת חוויה" שם ירכזו תמונות אישיות ושאר אזור העבודה פונה מתמונות ושלטים מיותרים.
סדר קדימויות
במקום אחר בו עוסקים במתן שירות, שאלתי את המנהל "כיצד העובדים יודעים מהו הפריט הבא שבו יש לטפל? כיצד הם יודעים את סדר הקדימויות?" התשובה הייתה "כשעובד מסיים לעבוד על מערכת מסוימת הוא שואל את המנהל באיזה מערכת לטפל". כלומר נדרש זמן ניהולי ואם המנהל אינו פנוי או אינו נמצא באותו הרגע באזור העבודה אז העבודה מתעכבת. בעקבות כך הצוות החליט שכל בוקר המנהל ישים כרטיסים עליהם כתובים מספרם (1,2,3) המבטאים את סדר הקדימויות של פריטים לטיפול.
יישום מתמיד
ניהול רזה מושתת על שיפור מתמיד. כדי לשפר באופן מתמיד יש להמשיך וליישם כל הזמן את המתודה ללא הפסקה. באחד הארגונים הצוות שאל את עצמו מה יגרום לכך שנמשיך את התנופה שבה התחלנו. הם החליטו למנות אחראי מהצוות (אחראי שמתחלף כל חודש) שתפקידו לבדוק שמיישמים את כל מה שהחליטו לגבי S5. כלומר שבארונות יש רק את מה שצריך להיות, שלוחות הגרפים מעודכנים ועוד. כמו כן הם צרפו דיווח חודשי למנהל על התקדמות בנושא S5.
משפצים
באחד המקומות בהם הייתי החליטו לשפץ את סביבת העבודה: לשבור קירות, לבנות תעלות, לפתוח פתחים ועוד. אך לפני שהתחילו בעבודה החליטו לעשות תהליך S5 מלא. בעקבות התהליך הגדירו צריכים חדשים לסביבת העבודה וביטלו דברים שחשבו לעשות לפני האירוע. ע"י כך בנו סביבת עבודה שממש תומכת בתהליך יעיל יותר. הצוות טען שבכך חסך הרבה כסף וגם שיפר את התהליך.
אני ממליץ לכם לעשות זאת לפני שיפוצים שתעשו באזור העבודה.
תגובות