עם שכר מינימום למה שירצו לשפר?

פעמים רבות מידי שמעתי את המשפט "העובדים פה משתכרים שכר מינימום, למה שירצו לשפר", או וריאציות של משפט זה. אז למה באמת...?למה שירצו לשפר, למה שירצו לתרום לכך שהעסק שלכם יהפוך להיות טוב יותר, יעיל יותר, ריווחי יותר?

אפשר להיכנס כאן לדיון שלם על כך שאנשים לא מחפשים במקום עבודה רק הכנסה. הם מחפשים גם כבוד, משמעות, תנאים ועוד. אולי אשאיר את זה לפוסט אחר. בפוסט זה אני מבקש לתת מספר רעיונות לדברים שיש לבצע שיגרמו גם לעובדי שכר מינימום לתרום רעיונות לשיפור לארגון. אך לפני כן אזכיר לכם שבטויוטה בה כל העובדים מצעים הצעות לשיפור כמעת כל יום, מרוויחים שכר מתחת לממוצע. כלומר זה אפשרי וזה קורה ולא רק בטויוטה.

דוגמא אישית: חינוך תמיד מתחיל בדוגמא אישית. אם תרצו שהעובדים שלכם יעשו משהו, התחילו בו בעצמכם ואל תעשו את זה רק לפעמים אלא על בסיס קבוע בדיוק כפי שאתם מצפים מהעובדים.

ללמד מה זה בזבוז: כדי שעובדים יוכלו לאתר בזבוז בתהליכים שהם מבצעים צריך ללמד אותם מה זה בזבוז, איך לאתר אותו וכמובן איך לסלק אותו. בדומה לסעיף הראשון מעלה לפני שהעובדים ילמדו חשוב שהמנהלים ילמדו ויישמו בעצמם ואח"כ הם אלה שילמדו את העובדים.

להקדיש זמן לחיפוש הבזבוזים: אם רוצים שהעובדים יקדישו ממרצם לחיפוש וסילוק בזבוזים, תנו להם זמן לעשות זאת. זה החלק הקשה אותו מרבית העסקים מתקשים ליישם. להקדיש חצי שעה או שעה ביום לאיתור וסילוק בזבוז בתהליך. אם עובדים מתבקשים על חשבון זמן העבודה לאתר בעיות ולסלקם הם מבינים היטב עד כמה זה חשוב ומה מצופה מהם.

להציב יעדים לעובדים: יעדים אישיים הקשורים להצעות לשיפור, כנ"ל יעדים מחלקתיים. מרבית האנשים פועלים כפי שמודדים אותם וזה לא חשוב כמה הם מרוויחים.

עבודה סטנדרטית: אם תצרו עבודה סטנדרטית, המתועדת כנדרש, זה יקל על העובדים לראות ולהראות היכן הוכנס השיפור וכיצד הוא השפיע על התהליך.

מה דעתכם מה עוד ניתן לעשות בעניין? מוטיבציה, תיגמול מיוחד, שיחות יומיות וכו' מה עושים אצלכם כדי לעודד את העובדים להכניס שיפורים לתהליכים?

תגובות

קורסים למנהלים אמר/ה…
בתור מנהלת בשירות לקוחות, אכן, לצערי זה המצב. בכדי שעובדים יתנו מעצמם שכר צריך להיות מתוגמל בהתאם.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות

ברחל בתך הקטנה