עבודה סטנדרטית...בשירותים

רון פיררה מספר בבלוג שלו LSS Academyעל מקרה הממחיש כיצד מצב מסוים, אם לא יתוקן עשוי לגרום לעובדים לאבד את אמונם בשיטה. במקרה זה השיטה היא עבודה סטנדרטית אשר הגיע עד...לשירותים. הינה מה שרון מספר:
"
לאחרונה שטפתי את ידי במקום שמוכר קפה. אין לי עניין לחשוף שמות של חברות שאינן פועלות כשורה, במיוחד לא של חברות שאכן מנסות להשתפר...כפי שהחברה הזו מנסה.
בכל אופן, לאחר ששטפתי את ידי נגשתי לייבש אותן. במוסד המסוים הזה יש את אחד מאותם זורקי אוויר רבי עוצמה אשר מיבשים לכם את הידיים תוך שניות. אני מוכרח להודות... אני אוהב את המכשירים הללו.
עבודה סטנדרטית בשטיפת ידיים
במקרה נתקלו עיני בשלט קטן שהסביר כיצד כל העובדים נדרשים לשטוף את ידיהם. לחצו על התמונה כדי לראות למה אני מתכוון.
השלט לקח עוד צעד קדימה וסיפק הוראות מפורשות...אתם יודעים, מאחר שרוב האנשים אינם יודעים כיצד לשטוף את ידיהם. הינה הצעדים אשר הוגדרו בשלט שיש לבצע בתהליך שטיפת ידיים.
  1.  להרטיב 
  2. שים סבון 
  3. שפשף ידיים כ 20 שניות 
  4. לנער 
  5. ליבש 
  6. לסגור את הברז – עם מטלית נייר.
 כעת, אל תבינו אותי שלא נכון... אני בהחלט בעד עבודה סטנדרטית שזה, כך נראה לי, מה שהחברה הזו ניסתה לעשות. אך יש בעיה אחת מרכזית עם ההוראות שלהם.
אין מטליות נייר!
כלומר יש בעיה עם סעיף 6. לעיל.
בסעיף זה העובדים נדרשים לסגור את הברז עם מטלית נייר...אך יש בעיה אחת. אין אפשרות למצוא מטליות נייר בשירותים ואין מתקן למטליות נייר כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה:
אם כך, האם העובדים נדרשים להגיע לשירותים עם מטלית נייר בכיס כדי שיצליחו למלא אחר ההוראות כנדרש בסעיף 6?"
מצבים אלה, אם לא מתקנים אותם, מהיר מביאים את העבדים לגלות ציניות לגבי השיטה שההנהלה מנסה להנחיל, במקרה הנ"ל עבודה סטנדרטית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות

ברחל בתך הקטנה