אל תור
פעם היינו צריכים להגיע לקופ"ח להירשם בתור לרופא המשפחה, כדי שנוכל להיכנס לרופא גם אם מטרת הביקור אצל הרופא הייתה קבלת הפניה לרופא מומחה. בתקופה ההיא לפני 20 שנה ידענו שעלינו להגיע כמה שיותר מוקדם למרפאה השכונתית כדי "לתפוס תור". בשעה 7:00 היה משתרך מאחורי דלת המרפאה תור ארוך של מי שהיה חשוב לו להיות בין הראשונים בתור.
אח"כ השיטה שוכללה והחלו להפעיל מרכז תורים. ניתן היה להתקשר למרכז התורים לקבל את המועד בו יוכלו לקבל אותנו ולהגיע בשעה שנקבעה לנו. שיטה זו כשלעצמה שוכללה מספר פעמים כדי להקטין את משך ההמתנה של מזמין תור על הקו וכדי להגדיל את נפח השירותים אשר ניתן לקבל באמצעות הטלפון.
למרות שיטה זה עדיין אנו מגיעים, לעיתים, לקופ"ח ומגלים שאיננו יכולים להיכנס במועד שהוגדר לנו כי אלה שהגיעו לפנינו עדיין לא יצאו. בנוסף לכך כמות האוכלוסייה גדלה ויותר אנשים דורשים שירות: הן שירות טלפוני והן שירות פיזי מהרופא. מה שמגדיל שוב את אורך התור ומשך ההמתנה.
לצורך כך התקדמה קופ"ח לשלב הבא והיא מאפשרת קבלת חלק מהשירותים דרך האינטרנט. לא רק הזמנת מועד לפגישה עם הרופא אלא גם קבלת שירותים כגון הפניות לרופאים מומחים, לבדיקות שוטפות, חידוש מרשמים ועוד. באופן זה קופ"ח שוב יכולה לקצר את גודל התור במרפאה השכונתית.
למעשה קופ"ח מזהה באיזה מקרים אין ערך לפגישה של הלקוח עם הרופא ולאותם המקרים היא מחפשת מענה בשיטות אחרות.
תגובות