חברות סלולר רזות
ע"פ כתבה שפורסמה בדה מרקר, חברות הסלולר החדשות הנכנסות לשוק יציגו מחירים יותר זולים ונוחים לצרכן. כדי לעשות זאת החברות יצטרכו להיות יותר רזות וייעילות. כל עוד לא הייתה תחרות לחברות הסלולר הקיימות לא היה אינטרס לפגוש את צרכי הלקוח ולבחון מה מוסיף לו ערך. אך כעת כששחקנים חדשים מנסים לחדור לשוק הם חייבים להסתכל על פרמטרים אלה. הינה ההסבר שנכתב בדה-מרקר על איך חברות אלה יוכלו להיות רזות יותר.
איך אפשר למכור תוכניות אכול ללא הגבלה ועדיין להרוויח? סלקט תיכננה להיות חברה רזה מאוד. לדברי המקור מסלקט, 25%-30% מהוצאות ההקמה והתפעול של רשת סלולר הן על מערכות חיוב הלקוחות. כדי להתמודד עם ריבוי התוכניות על המדף שקיים כיום, יש צורך במערכות IT מורכבות. כשחברה בוחרת להציע ארבע תוכניות תעריפים בלבד היא חוסכת לעצמה כסף רב - הן בהקמה והן בהוצאות השוטפות. בתוכניות ללא הגבלה החברה אף חוסכת לעצמה את רוב השיחות למוקדים, כי מבחינת הצרכן הכל שקוף וידוע מראש - אין הפתעות בסוף החודש, ולכן אין סיבה להתקשר.
סלקט תיכננה להעסיק 200-300 עובדים בלבד ביום ההשקה, ולגדול בהדרגה בהתאם לביקוש על פני שבע שנים, למקסימום של 1,500 עובדים. לשם השוואה, בחברת הסלולר הקטנה ביותר מבחינת כוח אדם, פלאפון, מועסקים 4,300 עובדים. מקורות בענף מוסרים כי גם בגולן טלקום הכוונה היא להתחיל עם 200 עובדים, ולא לעבור את רף 1,000 העובדים גם כאשר תגיע החברה לבשלות מלאה.
לבסוף, מסקרנת במיוחד התוכנית לפרישת נקודות המכירה והשירות שהכינו מייסדי סלקט. החברה תיכננה להקים רק מספר מצומצם של נקודות מכירה פיסיות ללקוחות, ולפנות למרבית הלקוחות בעזרת אתר אינטרנט פשוט שבו יוכל הלקוח להירשם ולהצטרף לאחת מבין ארבע התוכניות. אחרי ההצטרפות הלקוח אמור היה לקבל את כרטיס ה-SIM בדואר יחד עם הוראות להפעלה עצמית. בחברה אף בחנו אפשרות למכור כרטיסי SIM באוטומטים ייעודיים, כפי שעושות O2 הבריטית וחברות סלולר נוספות בעולם.
תגובות