לטוס אל על ולאחר

במאה ה 21 איכות המוצר היא דבר מובן מאליו. אם בשנות ה 70 של המאה הקודמת יכולתם לקנות מוצר ולעיתים הוא היה מתפרק לאחר שימוש קצר או לא מחזיק מעמד תקופה סבירה. הרי שבמאה ה 21 כשאתם רוכשים מוצר אתם מצפים שהוא יהיה תקין לפחות במשך התקופה שהיצרן מתחייב עליה.
כך גם בעולם השירותים. בעבר חיכיתם לטלפון מחברת בזק מספר שנים היום זה לא מתקבל על הדעת. אם בעבר הלכתם לקבל שירות במוסד כלשהו וידעתם שתצטרכו לעמוד שעות בתור הרי שהיום זה מחזה נדיר אשר קיים בעיקר במשרדי ממשל (ולעיתים בחברות הסלולר).
אל על כנראה תקועה בעבר.
השבוע הייתי צריך להגיע להרצאה באילת. להרצאה זו חיכו 100 איש באולם שנשכר במיוחד לצורך כך. כדי להגיע בזמן הזמנתי טיסה במטוס הראשון של אותו היום. זו הייתה טיסת אל על מנתב"ג לאילת.
הטיסה יצאה באחור של 45 דקות. למה?
הקברניט מילמל משהו על כך שהיה תור ארוך בבידוק אהה.. כן וגם הניירת עוד לא הגיע. אחרי חצי שעה הוא שוב סיפר שהניירת עוד לא הגיע.....
באילת לקחתי מונית אל אולם ההרצאות. בדרך נהג המונית סיפר לי שתמיד הטיסות של אל על מנתב"ג מאחרות. אולי זו אל על ואולי זה נתב"ג אך הוא יודע שכשקובעים אתו נוסעים המגיעים בטיסות כאלה הם כנראה יאחרו.
אני לא יודע אם זה נכון "שתמיד" מאחרים, אני מקווה שלא. אך מה שבטוח אם נהג המונית כבר מכיר את התופעה הרי שהיא התרחשה מספר פעמים בעבר. המשמעות היא: שיש כאן בעיית איכות (איכות השירות) אשר חוזרת על עצמה. אני מאוד מקווה שיש באל על מי שמטפל במצבים שכאלה ומפעיל תהליכי שיפור ומניעה ואם יש כזה כדאי שיגביר את קצב יישום המסקנות שלו. כי בשלב הזה מה שאנו רואים זו חברה שנלחמה כדי שהקו לאילת יהיה פתוח גם עבורה וכעת היא מקלקלת לעצמה את השם.
כולי תקווה שאל על לא תיסע רק את התואר "החברה הלאומית" שלנו אלה תהיה גם בעלת תואר של חברה איכותית כי במאה ה21 לא מספיק מטוסים חדישים שצבועים יפה, במאה ה 21 הצרכנים הם גם צרחנים שלא מוכנים לסבול איכות לקויה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות