ניהול רזה בחברות קטנות ובינוניות III

הפוסט הקודם בנושא עסק בקושי של חברות קטנות ובינוניות לבצע הרבה (או בכלל) אירועי קאיזן בשנה, במטרה להכניס שיפורים בתהליכים. עקב כך הוצע הפיתרון להטמיע כלים ושיטות אחרים ממתודולוגיית הניהול הרזה, אשר הטמעתם אינה יקרה, לא עוצרת את תהליכי העבודה ומובילה לשיפור מתמיד לאורך זמן. במאמר הקודם הוצגו השיטות: 5WHYs, A3, 5S. מי שרוצה לחזור ולקרוא על שיטות אלה יכול למצוא מידע עליהן כאן באתר. באתר מוצגות שיטות נוספות שהטמעתן מהירה, קלה ואינה יקרה.
אך לפני שנגשים לחפש שיטות כאלה ואחרות ולאור שאלות רבות שאני מקבל שתמציתן הוא האם אנו צריכים ויכולים ליישם את מתודולוגיית הניהול הרזה בארגונינו? הינה התשובה:
· כל תהליך עבודה נחלק לשלוש: חלק המוסיף ערך ללקוח, חלק שאינו מוסיף ערך - אשר ניתן לבטלו וחלק שאינו מוסיף ערך – אשר כרגע לא ניתן לבטלו. בארגון אשר מיישם ניהול רזה (LEAN) שנים רבות מקובל שהחלק מוסיף הערך הוא 25% מהתהליך ובארגון שאינו מיישם LEAN החלק מוסיף הערך הוא עד 5% מהתהליך כך שבעזרת LEAN תוכלו להוביל לשיפור מהותי בתהליכים שלכם, בכל סוג ארגון.
· שיטת הניהול הרזה מוטמעת בכל סוגי החברות והארגונים בעולם ולא רק במפעלי ייצור. השיפורים אליהן חברות אלה הגיעו הם מדהימים בכל קנה מידה. להלן מספר דוגמאות: הגדלת התפוקה עד 100%, הפחתת המלאי ב 80%, הפחתת משך זמן אספקת הזמנה ללקוח 50% - 80%, קיצור משך זמן יציאה לשוק למוצר חדש 30% - 50%, הפחתת זמן מחזור 20%-50% ועוד שיפורים שונים. האם יש לכם צורך להגיע לשיפורים שכאלה?
· אם אתם מתכוונים להיות בשטח, כארגון, עוד שנים רבות האם זה נכון לדעתכם להשתפר כל העת? ואם תתמידו ותשתמשו בתהליכים ומתודולוגיות פשוטות של שיפורים קטנים כל יום האם זה ייתן לכם יתרון על מתחריכם, לאורך זמן? אם כן, זה הזמן להכניס אסטרטגיה ארוכת טווח הנוגעת בנושא ההתייעלות והשיפור ולא בשיטה הידועה של כיבוי שריפות ושליפה מהמותן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות

ברחל בתך הקטנה