תוצאות קאיזן במוסך

במוסך המבצע טיפולים שוטפים, לרכבי שטח מיוחדים, הגיעו למצב בו התור לטיפולים ארוך ולא מספיקים לטפל בכל הלקוחות בזמן. טענת מנהלי העבודה הייתה שאין מספיק עובדים כדי לתת מענה לכל הביקוש. בנוסף השונות הגבוהה בביקוש מובילה לכך שבתקופות מסוימות המוסך נמצא בעומס אדיר ובאחרות יש מעט עבודה. מלבד טיפולים שוטפים המוסך מבצע גם תיקונים ואלה מגדילים את העומס במיוחד בתקופה בה יש ביקוש רב לטיפולים שוטפים. יש לציין שהצוות הגיע לקייזן מלא תקווה מצד אחד אך לאור ניסיונם הרב בתחום לא האמינו שניתן לעשות משהו. לאחר תיאור עקרונות הניהול הרזה הצוות היה נלהב. ראש הצוות ידע להגיד מה החלום שלו שיקרה במוסך. מעניין לציין שבהמשך השבוע חלומו החל להתגשם אולם ככל שזה קרה הפחד שלו מהשינוי הלך וגדל. היה זה מצג מעניין לראות כיצד אדם עשוי להימנע מלהגשים את רצונו בגלל הפחד – הפחד מלהיכשל. המזל הוא שמנהל המוסך אהב את ההצעות ודחף לממשן ולכן האירוע כולו נחל הצלחה.
היעד שהצוות הגדיר לעצמו היה: להפחית את משך שהיית הרכב במוסך ב 30%.
להלן חלק מחמישים הבעיות שהועלו:
למרות שיודעים מתי לקוחות אמורים להביא את הרכבים לטיפול שוטף לא מבוצע תכנון מראש
משך טיפול ברכב ארוך מהמובטח ללקוחות
לקוחות מסתובבים בחצרי המוסך כדי לבצע תהליכי קבלה
חסר חלפים לטיפול השוטף
חלפים קיימים במחסן אך אינם מגיעים בזמן הנדרש לעבודה על הרכב
עבודה חוזרת ותיקונים שבגינם יש לפתוח מחדש חלקים ברכב שכבר נסגרו
להלן חלק מהפתרונות שיושמו:
חושב ה TAKT TIME והוגדרו תחנות עם תכולות עבודה שמשכן לא עולה על ה TAKT TIME שחושב.
מעבר לעבודה בזרימה – תהליך הטיפול השוטף חולק לתחנות באופן כזה שכל מספר שעות השווה ל TAKT TIME הרכב יעבור לתחנה הבאה.
המוסך כולו אורגן מחדש לפי התחנות ובגישה של קו זורם (בשונה מהמקובל במוסכים המסודרים לפי עמדות).
הוחלט על יצירת קשר עם הלקוחות הקבועים וקביעת מועד לטיפול השוטף.
הוחלט על שיטה לתכנון תקופתי כאשר זימון הלקוחות למועד מוגדר אפשר לאזן את העומסים.
הוגדר חלון קבלה. לקוח מגיע משאיר את הרכב לאחר רישום ועוזב את המוסך.
בחלון הקבלה מוצאים הודעה למוסך להכין קיט המיועד לטיפול שוטף ובמידה והלקוח דיווח על בעיות נוספות מכינים קיטים נוספים בהתאמה. הקיטים מגיעים לאזור העבודה עם מספר הרכב עוד לפני תחילת העבודה על הרכב. רכב שאין לו קיט מלא לא יתחילו לטפל בו. כך שהוא לא יעכב את הקו.
הצוות עצמו הביא את כל הפתרונות כבר בתום היום השני לאירוע הקייזן. בתום הקייזן הושגו כל היעדים וכן יעדים נוספים הקשורים למדידת 5S.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

GEMBA – המקום בו הדברים קורים

ניצולת מכונות

ברחל בתך הקטנה