ניהול רזה בפדקס FEDEX
לעיתים אני מביא תמצית מידע שאני מלקט עבורכם מהעולם. אני יודע שאני צריך לעשות את זה יותר...אולי בעתיד. בינתיים הינה מעט על ניהול רזה בחברת השילוח הגדולה בעולם – פדקס.
פדקס הינה בעלת צי מטוסים, מהגדולים בעולם והיא מחזיקה מספר רב של נקודות תחזוקה ומספר קטן של מרכזי תחזוקה גדולים. מקומות שמבצעים תחזוקה הם לא כמו מפעל ייצור וכפי שספרתי בפוסטים קודמים, במקומות כאלה יש שונות גבוהה בתהליכים. פריט שמגיע לתחזוקה עשוי להיות שונה בדרישותיו מפריט אחר. במרכזי התחזוקה הגדולים מבצעים את כל סוגי התחזוקה למטוסים כולל אלה שלא מבוצעים בנקודות התחזוקה הקטנות. בכל זאת פדקס אימצה את הניהול הרזה ובמיוחד בתקופת המיתון האחרונה השיגה תוצאות מדהימות.
בעבר, בדיקות תחזוקה מעמיקות וטיפולים שנמשכו שישה שבועות, הצליחו לבצע 14 בשנה. השנה לאור השיפורים, הם צפויים לסיים 30 בדיקות. כל זאת ללא שינויים בכח אדם ובגודל ריצפת העבודה. כתוצאה מכך הם יכולים להפחית את כמות התחזוקה המבוצעת ע"י קב"מ ובכך לחסוך 2 מליון $.
משך טיפול במערכת העמסת מטען ירד מ 30 יום ל 20 יום.
משך הזמן בו מושבתים מטוסים על הקרקע בהמתנה לתחזוקה הופחת ב 50% וצפוי להיות מופחת ב 50% נוספים עד סוף השנה.
קיצור הזמנים אפשר לחברה להחזיר עבודות שנעשו בעבר רק אצל קבלני משנה, לחברה ובכך לנצל טוב יותר את מרכזי התחזוקה ולהוציא פחות כסף.
הם ביצעו מיפוי תהליך, אירועי קייזן, יישום של 5S ועוד שיטות כדי להוביל לשיפורים הנדרשים. פעולות אלה ביחד עם עוד מספר פעולות שנעשו במפעלי התחזוקה חוסכים לחברה 18 מיליון $ בשנה. לא רע בתקופה של מיתון.
במרכז התחזוקה מיפו את תהליך תחזוקה מסוג מסוים ומצאו שיש לו 68 שלבים עיקריים. אחר כך חילקו את המיפוי לחלקים של כארבע שעות כל אחד וחקרו כל חלק לעומק. הם הצליחו למצוא הרבה אזורים של חוסר יעילות, לסלק הרבה בזבוז שנובע מתנועות מיותרות. הם הגיעו לרמת דיוק כזו של מיפוי העבודה כך כשהיגיע משמרת חדשה, היא ידעה בקלות מאיזה נקודה להמשיך.
חסכו עוד 1 מיליון $ בשנה בגין שינוי טכנולוגי בבלמים של המטוסים. את השינוי הם רצו להפעיל על כלל המטוסים ובעזרת אירוע קייזן מצאו דרך להפחתת משך הטיפול במערכת הבלמים מ 15 יום ל 7 ימים. בנוסף לכך בוצע אירוע קייזן נוסף אשר בעזרתו ירד משך הטיפול במערכת הנחיתה מ 12 יום ל 5 ימים.
נעשו עוד פעולות רבות, אך כאמור זהו תמצית של הדברים.
פדקס הינה בעלת צי מטוסים, מהגדולים בעולם והיא מחזיקה מספר רב של נקודות תחזוקה ומספר קטן של מרכזי תחזוקה גדולים. מקומות שמבצעים תחזוקה הם לא כמו מפעל ייצור וכפי שספרתי בפוסטים קודמים, במקומות כאלה יש שונות גבוהה בתהליכים. פריט שמגיע לתחזוקה עשוי להיות שונה בדרישותיו מפריט אחר. במרכזי התחזוקה הגדולים מבצעים את כל סוגי התחזוקה למטוסים כולל אלה שלא מבוצעים בנקודות התחזוקה הקטנות. בכל זאת פדקס אימצה את הניהול הרזה ובמיוחד בתקופת המיתון האחרונה השיגה תוצאות מדהימות.
בעבר, בדיקות תחזוקה מעמיקות וטיפולים שנמשכו שישה שבועות, הצליחו לבצע 14 בשנה. השנה לאור השיפורים, הם צפויים לסיים 30 בדיקות. כל זאת ללא שינויים בכח אדם ובגודל ריצפת העבודה. כתוצאה מכך הם יכולים להפחית את כמות התחזוקה המבוצעת ע"י קב"מ ובכך לחסוך 2 מליון $.
משך טיפול במערכת העמסת מטען ירד מ 30 יום ל 20 יום.
משך הזמן בו מושבתים מטוסים על הקרקע בהמתנה לתחזוקה הופחת ב 50% וצפוי להיות מופחת ב 50% נוספים עד סוף השנה.
קיצור הזמנים אפשר לחברה להחזיר עבודות שנעשו בעבר רק אצל קבלני משנה, לחברה ובכך לנצל טוב יותר את מרכזי התחזוקה ולהוציא פחות כסף.
הם ביצעו מיפוי תהליך, אירועי קייזן, יישום של 5S ועוד שיטות כדי להוביל לשיפורים הנדרשים. פעולות אלה ביחד עם עוד מספר פעולות שנעשו במפעלי התחזוקה חוסכים לחברה 18 מיליון $ בשנה. לא רע בתקופה של מיתון.
במרכז התחזוקה מיפו את תהליך תחזוקה מסוג מסוים ומצאו שיש לו 68 שלבים עיקריים. אחר כך חילקו את המיפוי לחלקים של כארבע שעות כל אחד וחקרו כל חלק לעומק. הם הצליחו למצוא הרבה אזורים של חוסר יעילות, לסלק הרבה בזבוז שנובע מתנועות מיותרות. הם הגיעו לרמת דיוק כזו של מיפוי העבודה כך כשהיגיע משמרת חדשה, היא ידעה בקלות מאיזה נקודה להמשיך.
חסכו עוד 1 מיליון $ בשנה בגין שינוי טכנולוגי בבלמים של המטוסים. את השינוי הם רצו להפעיל על כלל המטוסים ובעזרת אירוע קייזן מצאו דרך להפחתת משך הטיפול במערכת הבלמים מ 15 יום ל 7 ימים. בנוסף לכך בוצע אירוע קייזן נוסף אשר בעזרתו ירד משך הטיפול במערכת הנחיתה מ 12 יום ל 5 ימים.
נעשו עוד פעולות רבות, אך כאמור זהו תמצית של הדברים.
תגובות